Вывучаем, даследуем, творым гісторыю разам…

18 лістапада 2021 года ў ДУА “Дараганаўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа” сумесна з аддзелам педагагічных інавацый у анлайн-фармаце адбылася рэспубліканская панарама вопыту педагагічных работнікаў устаноў агульнай сярэдняй адукацыі, якія ўдзельнічаюць у рэалізацыі інавацыйнага праекта «Укараненне этнакультурных тэхналогій для пашырэння і ўзбагачэння адукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі», па тэме «Вывучаем, даследуем, творым гісторыю разам…».

У мерапрыемстве прынялі ўдзел 70 педагагічных работнікаў з 52 устаноў адукацыі рэспублікі.

Адкрыла работу вебінара Пашковіч Т.Ф., намеснік начальніка цэнтра развіваючых педагагічных тэхналогій дзяржаўнай установы адукацыі “Акадэмія паслядыпломнай адукацыі”, навуковы кансультант праекта. Таццяна Фадзееўна падкрэсліла, што, завяршаючы рэалізацыю інавацыйнага праекта, неабходна памятаць пра працяг пачатай дзейнасці, пра канкрэтныя прадукты інавацыйнай дзейнасці для педагагічнай супольнасці.

Пра адукацыйную прастору школы расказала Пінчук Ж.У., дырэктар ДУА “Дараганаўскі вучэбна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа”.

Пад час свайго выступлення Станчыц С.В., намеснік дырэктара, акцэнтавала ўвагу на інавацыйнай дзейнасці як рэсурсе развіцця і абнаўленні адукацыйнага працэсу.

У сваю чаргу педагогі школы прадэманстравалі ўласны вопыт па рэалізацыі інавацыйнага праекта:
– Фарміраванне нацыянальнай свядомасці выхаванцаў дзіцячага сада ў ходзе стварэння лэпбука пра культурныя каштоўнасці мінулага і сапраўднага малой радзімы (Падзера Марына Мікалаеўна);
– Вывучэнне спадчыны роднага краю праз рэалізацыю этнакультурных міні-праектаў на ўроках беларускай літаратуры для развіцця пазнавальнай актыўнасці вучняў (Міранавіч А.У.);
– Асаблівасці рэалізацыі практык узаемадзеяння ўдзельнікаў інавацыйнага праекта як механізма дасягнення вынікаў этнаадукацыі праз вывучэнне і засваенне школьнікамі традыцыйнай нацыянальнай культуры і ўсведамленне пераемнасці традыцый (Шархун В.А.);
– Фарміраванне і развіццё даследчых кампетэнцый студэнтаў па прадмеце “Гісторыя Беларусі” і ў пазакласнай дзейнасці за кошт выкарыстання матэрыялаў школьнага музея (Гоцін М.Я.);
– Рэалізацыя этнакультурнага зместу вучэбных заняткаў праз выкарыстанне інтэрнэт-сэрвісаў для фарміравання метапрадметных кампетэнцый навучэнцаў (Бізунок А.М.);
– Этнакультурныя квэсты, медыя-падарожжы і віртуальныя туры як інтэрактыўны складнік школьнага музея для развіцця этна-даследчых кампетэнцый навучэнцаў (Аўдзейчык В.І.).

Падводзячы вынікі панарамы вопыту, удзельнікі выказалі словы падзякі арганізатарам мерапрыемства, адзначылі высокі ўзровень прафесіяналізму педагогаў і пажадалі перспектыў развіцця і невычэрпнай творчасці.

Лусцянкова Дзіна Уладзіміраўна, метадыст аддзела педагагічных інавацый установы адукацыі “Магілёўскі дзяржаўны абласны інстытут развіцця адукацыі”. Кантактная інформацыя: тэл.: (0222) 40-03-71; email: innov@mogileviro.by.